Volgens de verklaring wordt het wetsvoorstel gezien als een belangrijke stap in het terugdringen van misbruik van deepfake-technologie voor schadelijke doeleinden. Schild voor slachtoffers van uitbuiting De wetgeving wordt geprezen als een cruciaal instrument ter ondersteuning van slachtoffers als Molly Kelly uit Otsego, Minnesota, wier leven op zijn kop werd gezet toen een vriendin een expliciete, door AI gegenereerde video van haar online plaatste. Mijn eerste schok veranderde in afgrijzen toen ik hoorde dat dezelfde man ongeveer 85 andere vrouwen had aangevallen, van wie ik sommigen persoonlijk kende, vertelde Kelly in haar getuigenis.
Haar ervaring benadrukt de wijdve telefoonnummer zoeken duitsland rbreide en zeer persoonlijke schade die dergelijke technologieën veroorzaken. Voorstanders, waaronder senator Amy Klobuchar, hebben de urgentie benadrukt van het aanpakken van het probleem. Klobuchar schat dat één op de twaalf Amerikaanse volwassenen wel eens een afbeelding heeft gedeeld zonder hun toestemming. Bijna de helft van deze slachtoffers meldde dat ze gestalkt of online gestalkt waren nadat de beelden opdoken, aldus de verklaring. Ondersteuning van de technische industrie Grote spelers in de technische industrie, waaronder Google, Meta en Bumble, hebben hun steun uitgesproken voor de wetgeving.
Het wetsvoorstel voorziet in een duidelijke te verbieden willens en wetens deepfake-inhoud op sociale media te plaatsen. Het versterkt ook de juridische mechanismen voor het vervolgen van overtreders, waardoor het gemakkelijker wordt om deze schendingen voor de rechter te brengen. De brede steun onderstreept de groeiende consensus over de noodzaak van doortastend optreden tegen het misbruik van deepfake-technologie. Terwijl sociale media en kunstmatige intelligentietechnologieën zich blijven ontwikkelen, erkennen wetgevers en leiders uit de sector de noodzaak om actie te ondernemen om mensen tegen uitbuiting te beschermen.
aansprakelijkheid door individuen
-